اعلام اسامی داوران مرحله نهایی نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی روستا و عشایر
اعلام اسامي داوران مرحله نهايي نخستين جشنواره ملي قصه‌گويي روستا و عشاير

اعلام اسامی داوران مرحله نهایی نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی روستا و عشایر

کمالي زرکاني، اسامي داوران مرحله نهايي نخستين جشنواره ملي قصه گويي روستا و عشاير از برنامه‌ هاي ملي دبيرخانه روستا و عشاير وزارت فرهنگ و ارشاد که به ميزباني کانون فرهنگي هنري انصارالحجه(عج) روستاي شميل بندرعباس برگزار مي شود را اعلام کرد.
شناسه خبر : 16296 تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، « رضا کمالی زرکانی » اظهار کرد: مریم سعادت (کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون)، محمد لارتی(رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر)، الهام دارابی(رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه های ایرانی، مدرس و برگزیده جشنواره بین المللی قصه گویی)، داوران مرحله پایانی  نخستین جشنواره ملی  قصه گویی روستا و عشایر معرفی شدند.

 

وی افزود: جشنواره ملی  قصه گویی قصه گویی روستا و عشایر در سه گروه دختران و پسران 7تا ۱۸ سال، زنان و مردان و مادربزرگ ها و پدربزرگ ها و بخش ویژه دفاع مقدس برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: تلاش شده تا ترکیب هیات داوران به گونه ای باشد تا تمامی هنرها و مهارت های قصه گویی مورد ارزیابی قرارگیرد. حضور قصه گو، نویسنده و بازیگر(مبتنی بر زبان بدن و فن بیان) در ترکیب هیات داوران جشنواره مورد توجه بوده است.

 

وی افزود: با اتمام مهلت ارسال آثار در ٢٠ خردادماه 99 تعداد400 اثر از سراسر کشور به  دبیرخانه این جشنواره  ارسال شد.

کمالی زرکانی تصریح کرد: جشنواره ملی قصه گویی روستا و عشایر که قراربود فروردین ماه 99 در روستای شمیل هرمزگان برگزارشود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و مهلت ارسال آثار تا ٢٠ خردادماه تمدید شد.

 

کمالی زرکانی گفت: دبیرخانه جشنواره با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های جانبی این جشنواره را که قراربود به صورت کارگاهی و همچنین پاتوق ها ی قصه گویی در سطح شهرها وروستاها برگزار کند به صورت مجازی برگزارکرد که از این بین می‌توان به برگزاری چندین کارگاه مجازی قصه گویی با همکاری انجمن های قصه گویی زیرگنبد کبود و انجمن قصه گویی شوباد استان کرمان که با حضور قصه گویانی از اقصی نقاط کشوربودبا حضور نویسندگان و پژوهشگران بنام درعرصه قصه گویی از جمله خانم کلرژوبرت. علی خانجانی. استاد بکتا‌ش و سایر اساتید این حوزه برگزارشد.

 

وی افزود: مسابقات قصه گویی  در چندین انجمن قصه گویی کشور در رده های مختلف سنی به همت مسولان انجمن ها وهمچنین ضبط و پخش ویدئو های آموزشی  قصه گویی و ساخت و انتشار عکس نوشته های سخنان رهبری معظم و همچنین بزرگان این عرصه در خصوص قصه گویی از دیگرویژه برنامه های جانبی این جشنواره بصورت مجازی بود.

 

این مقام مسئول گفت: همچنین پس از داوری اولیه تعداد 70 اثر در بخش های مختلف به مرحله نهایی جشنواره راه پیداکردند که اختتامیه جشنواره و اعلام نفرات برگزیده در مهرماه 99برگزار خواهد شد.