امام سجاد(ع) مظهر عقلانیت و معنویت/کنگره امام سجاد(ع) امروز تبدیل به یک فرهنگ شده است
امام سجاد(ع) مظهر عقلانيت و معنويت/کنگره امام سجاد(ع) امروز تبديل به يک فرهنگ شده است

امام سجاد(ع) مظهر عقلانیت و معنویت/کنگره امام سجاد(ع) امروز تبدیل به یک فرهنگ شده است

حجت الاسلام و المسلمين دکتر ارزاني گفت: کنگره بين المللي امام سجاد(ع) امروز تبديل به يک فرهنگ شده است.
شناسه خبر : 16182 تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در آیین اختتامیه دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه از اول محرم هر شب یک وبينار در ایران و کشورهای دیگر با محوریت این کنگره و صحیفه سجادیه برگزار شد، گفت: امروز کنگره بین المللی امام سجاد (ع) تبدیل به یک فرهنگ شده است و فقط یک رویداد در زمان و مکان خاص نیست.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: نخبگان، شعرا، مبلغان و اساتید در این دوره شرکت داشته و فعالیت‌های متعددی به ثمر رساندند از جمله پویش نذر امام سجاد، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، دستگیری از نیازمندان و ... که قابل توجه بود.

 

وی با اشاره به شعار امسال کنگره (امام سجاد (ع)، عقلانیت، معنویت، مقاومت) افزود: این نگاه نگاهی متفاوت‌ است.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه صحیفه سجادیه نماد معنویت است، گفت: رساله حقوق آن امام همام بر عقلانیت و عقل محوری و معنویت متمرکز است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این نکته که معنویت و عقلانیت گسست ناپذیرند، افزود: سیره امام سجاد(ع) یعنی مقاومت و ایستادگی و امروز این کنگره امام سجاد (ع) تبدیل به یک فرهنگ شده است.

 

وی در پایان ضمن تقدیر از برگزاری این کنگره تصریح کرد: استان هرمزگان بهترین میزبانی را برای کنگره امام سجاد(ع) انجام داده است.