پرونده 100 کانون هرمزگان در مرحله صدور مجوز الکترونیک قرار دارد
پرونده 100 کانون هرمزگان در مرحله صدور مجوز الکترونيک قرار دارد

پرونده 100 کانون هرمزگان در مرحله صدور مجوز الکترونیک قرار دارد

طاهريان گفت: پرونده 100 کانون فرهنگي هنري مساجد استان هرمزگان در مرحله صدور مجوز الکترونيک قرار دارد و تنها کافي است که مدارک مديران اين کانون ها در سامانه بچه هاي فهما بارگذاري شود.
شناسه خبر : 15790 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، « مرتضی طاهریان » در نشست مجازی با کارشناسان معاونت شبکه سازی و ساماندهی ستاد و مدیر و کارشناس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به وجود هزار و 52 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان هرمزگان، اظهار کرد: تاکنون اطلاعات مدیران هزار و 35 کانون در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است که از این تعداد، 260 کانون شهری و 775 کانون نیز روستایی است.

 

وی با بیان اینکه براساس بخشنامه جدید سن مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد نباید بیشتر از 50 سال و مدرک تحصیلی آنها نیز نباید از لیسانس کمتر باشد، افزود: 80 نفر از مدیران کانون های مساجد هرمزگان سنشان بالای 50 سال است که از این تعداد، 28 نفر شهری و 52 نفر روستایی هستند.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: مدرک تحصیلی 146 مدیر کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان زیر لیسانس است که 92 نفر مدیر کانون شهری و 47 نفر نیز از مدیران کانون های روستایی می باشند.

 

وی با اشاره به اینکه 38 نفر از مدیران کانون های مساجد استان هرمزگان نیز توامان مشکل سن و مدرک تحصیلی دارند، گفت: 49 کانون این استان نیز در طرح ملی فهما در سال گذشته امتیاز زیر 2 هزار کسب کردند که برای گرفتن مجوز جدید باید در سال جاری با ثبت برنامه ها در سامانه بچه های مسجد امتیازشان به دو هزار برسد.

 

طاهریان افزود: هم اکنون پرونده 100 کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در مرحله صدور مجوز الکترونیک قرار دارد و تنها کافی است که مدارک مدیران این کانون ها در سامانه بچه های فهما بارگذاری شود و مدیران کانون ها این کار را می توانند از درون خانه و با استفاده از گوشی تلفن همراه انجام دهند.

 

وی با تاکید بر تمرکز ستادهای استانی بر موضوع صدور مجوزها، عنوان کرد: مجوزهای قبلی اعتبار ندارد و همه کانون ها باید با بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه بچه های مسجد، اعطای مجوز جدید الکترونیکی را درخواست کنند.

 

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، شرایط استان هرمزگان برای صدور مجوز کانون ها را خوب ارزیابی کرد و گفت: این استان در زمینه صدور مجوزها مشکل چندانی ندارد و فقط همت مدیران و اعضای کانون ها را طلب می کند.

 

وی با ذکر این نکته که در آینده نزدیک کانون های فرهنگی هنری مساجد به ثبت شرکت ها خواهند رسید، گفت: علی رغم همه مشکلات مالی، اعتبار سرانه کانون هایی که بین هشت تا 10 هزار امتیاز کسب کرده اند به حساب ستادهای استانی واریز شده است.

 

طاهریان با اشاره به اینکه در این مرحله 632 میلیون ریال سرانه برای 158 کانون هرمزگان واریز شده است، افزود: بزودی به ازای هرکانون چهار میلیون ریال به حساب این کانون ها واریز می شود.

 

وی افزود: در مرحله بعد نیز سرانه به حساب کانون هایی که بین شش تا هشت هزار امتیاز کسب کرده اند واریز خواهد شد.