نشست علمی مجازی « امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت » برگزار می شود
نشست علمي مجازي « امام سجاد(ع) اسوه معنويت، عقلانيت و مقاومت » برگزار مي شود

نشست علمی مجازی « امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت » برگزار می شود

حجت الاسلام کذايي گفت: نشست علمي مجازي« امام سجاد(ع) اسوه معنويت، عقلانيت و مقاومت » از برنامه هاي جانبي دهمين کنگره بين المللي امام سجاد(ع) به همت دانشکده علوم قرآني بندرعباس برگزار مي شود.
شناسه خبر : 15529 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۱۴

حجت الاسلام « سعید کذایی » در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان هرمزگان با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در احیای اسلام پس از واقعه جانسوز عاشورا، خاطرنشان کرد: بیمار شدن امام سجاد(ع) در روز عاشورا از حکمت های پروردگار متعال برای حفاظت از اسلام ناب و استمرار امامت و ولایت بود.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) رسالت خود را از عصر عاشورا آغاز کرد و با ایراد خطابه در مجلس یزید در شام، پایه های حکومت ظلم و جور یزید را به لرزه درآورد.

 

رئیس دانشکده علوم قرآنی بندرعباس با اشاره به خفقان دوران امامت امام سجاد(ع)، اظهار کرد: آن حضرت با توجه به شرایط آن دوران، روش دعا را برای روشنگری و مقابله با حکام ظالم انتخاب کرد.

 

وی با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی به جهت همراهی با دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و ترویج معارف سیدالساجدین، نشست علمی مجازی « امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت » را برگزار می کند.

 

کذایی عنوان کرد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور و حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد سجادی رئیس دانشکده علوم قرآنی اصفهان از سخنرانان این وبینار می باشند.

 

وی افزود: علاقه مندان جهت شرکت در این وبینار می توانند به نشانی http://hormozgan.fahma.org/liveroom مراجعه و گزینه مهمان رو کلیک کنند و وارد این نشست شوند.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 9 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از 12 تا 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می شود.