صحیفه سجادیه از اسرار آل محمد(ص) است/سردار سلیمانی شاگرد مکتب قرآن و امام سجاد(ع) بود
صحيفه سجاديه از اسرار آل محمد(ص) است/سردار سليماني شاگرد مکتب قرآن و امام سجاد(ع) بود

صحیفه سجادیه از اسرار آل محمد(ص) است/سردار سلیمانی شاگرد مکتب قرآن و امام سجاد(ع) بود

حجت الاسلام و المسلمين فلاحي قمي گفت: صحيفه سجاديه کتاب دعا نيست، از اسرار آل محمد(ص) است؛ سردار شهيد حاج قاسم سليماني شاگرد مکتب قرآن و امام سجاد(ع) بود.
شناسه خبر : 15440 تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان هرمزگان، چهارمین پیش‌نشست دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که هر سال به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود؛ سه‌شنبه 4 شهریور در قالب وبیناری با موضوع «جایگاه قرآن در صحیفه سجادیه» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین«محمد فلاحی قمی»، عضو هیات علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه برگزار شد

 

حجت الاسلام و المسلمین « محمد فلاحی قمی » در این وبینار با اشاره به دعای 42 صحیفه سجادیه، اظهار کرد: تمامی کلمات اهل بیت(ع) به ویژه امام سجاد(ع) که در قالب صحیفه عرضه شده، تفسیر آیه آیه قرآن است.

 

وی به تشریح رابطه قرآن و صحیفه سجادیه پرداخت و افزود: در دعاهای 42، 44، 45، 47، 48 و 52 نکاتی پیرامون قرآن بیان شده است اما آن دعایی که مطالب قرآنی را یک جا در خود دارد، دعای چهل و دوم است.

 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه به تفاوت دوران امامت امام سجاد(ع) با سایر ائمه اشاره و عنوان کرد: امام سجاد(ع) اسرار دین را در قالب دعا مطرح کرد.

 

وی با ذکر این نکته اسم های متعددی از قرآن در دعای 42 صحیفه آمده است، گفت: 17 اسم ازجمله کتاب، نور، میزان، فرقان، شفا و ... در این دعا پیرامون قرآن ذکر شده است.

 

فلاحی قمی با بیان اینکه اهل بیت(ع) قبل از سخن گفتن مخاطب شناسی می کردند، افزود: مخاطب اهل بیت(ع) در ادعیه خداوند بود و از این رو باید درک ادعیه به مراتب از درک روایات دقیق تر باشد.

 

وی با اشاره به اینکه انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) می فرماید : « قرآن داروی درمان بیماری های روحی بشر است ».

 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما عالم مجاهد می خواهیم، گفت: عالم مجاهد کسی است که قرآن را بفهمد و به دنبال اجرای قرآن باشد.

 

وی از سردار سلیمانی و صیاد شیرازی به عنوان شاگردان مکتب قرآن و امام سجاد(ع) نام برد و بیان کرد: اگر می خواهید قرآنی باشید باید قرآن بخوانید و به آیات آن عمل کنید.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 9 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از 12 تا 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان برگزار می شود.