سه‌شنبه‌های تکریم در منزل دومین شهید مدافع حرم هرمزگان/«خلیل تختی نژاد» تربیت یافته کانون فرهنگی مسجد بود
سه‌شنبه‌هاي تکريم در منزل دومين شهيد مدافع حرم هرمزگان/«خليل تختي نژاد» تربيت يافته کانون فرهنگي مسجد بود

سه‌شنبه‌های تکریم در منزل دومین شهید مدافع حرم هرمزگان/«خلیل تختی نژاد» تربیت یافته کانون فرهنگی مسجد بود

طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان هرمزگان، اين هفته با تجليل از والدين دومين شهيد مدافع حرم اين استان برگزار شد.
شناسه خبر : 15361 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام « احمد پهلوانی » در این دیدار ضمن دلجویی از والدین شهید خلیل تختی نژاد، امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدا و صبوری خانواده های معظم شاهد دانست و گفت: سرکشی از خانواده های شهدا وظیفه همه است.

 

وی در ادامه به معرفی طرح ملی سه شنبه های تکریم پرداخت و افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس طرح ملی سه شنبه های تکریم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اولویت تجلیل از خانواده های شهدا در سراسر کشور در حال اجراست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی جوانان با سیره شهدا و تکریم خانواده های معظم شاهد را ازجمله اهداف این طرح برشمرد و عنوان کرد: روزهای سه شنبه هر هفته اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به دیدار خانواده های شهیدان می روند و از آنان دلجویی می کنند.

 

پهلوانی با اشاره به آثار و برکات این طرح به ویژه برای نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز امیدواری کرد که طرح ملی سه شنبه های تکریم همانند طرح تلاوت نور در کشور نهادینه شود.

 

وی از اعلام فراخوان رویداد بین المللی روح مقاومت به عنوان یکی دیگر از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و گفت: سلسله نشست های صحیفه خوانی از برنامه های جانبی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هر شب به نیابت از یک شهید به مدت 40 شب برگزار می شود.

 

« غلام فتح آبادی »، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرعباس نیز گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امروزه نیاز به تفکر عمیق در امر شهادت و خلاقیت و ابتکار در این فرهنگ دارد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با توجه به فرهنگ ایثار و شهادت دین مبین اسلام شکل گرفته است که این امر باعث ماندگاری و تأثیر گذاری آن در جوامع مختلف است.

 

« محمد تختی نژاد »، پدر دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان نیز با بیان اینکه شهید « خلیل تختی نژاد » رابط کانون فرهنگی هنری حضرت حمزه(ع) بندرعباس و پرورش یافته مسجد بود، گفت: با کانون های مساجد آشنایی کامل دارم و در برهه ای خودم مدیر و شهید تختی نژاد رابط کانون بود.

 

وی با ذکر این نکته که شهید خلیل تختی نژاد در جوار مسجد، قرآن و کانون رشد کرد، افزود: این رشد را مدیون کارهای فرهنگی که به همت کانون فرهنگی هنری در مسجد صورت می گیرد، می دانم.

 

پدر شهید خلیل تختی نژاد تصریح کرد: رشد خلیل و دهها جوان دیگر در استان هرمزگان بیانگر تاثیرگذاری برنامه های متنوع کانون های فرهنگی هنری مساجد است که زیر نظر ائمه جماعت برگزار می شود.

 

شهید خلیل تختی نژاد سومین فرزند خانواده محمد تختی نژاد 10 مراد مرداد سال 72 در شهر بندرعباس به دنیا آمد و وقتی یک ساله بود به دلیل شغل پدرش که نظامی بود به همراه خانواده به کردستان می رود و تا سال 74 در این استان زندگی را سپری می کند.

 

دوران دبستان را در مدرسه بلال گذرانده و مقطع راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر سپری نمود و سپس دبیرستان تا پیش دانشگاهی را در رشته تجربی در مدرسه شهید ذاکری بندرعباس با موفقیت طی نمود و پس از آن وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شد و تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس ادامه داد.

 

شهید تختی نژاد مقطعی را در سپاه شهرستان های بندر خمیر و قشم خدمت نمود و بعد از آن دوران خدمتش را به اصرار و علاقه خودش در سپاه قدس گذراند و سرانجام در شب 19 رمضان در سال 97 همزمان با شب لیالی قدر و ضربت خوردن حضرت علی(ع) در سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به دست نیروهای تکفری به فیض عظیم شهادت نائل شد.