بچه‌های کانون شهدای جوزان به دیدار مادر شهید «دادشاه اسلامی جوزانی» رفتند
بچه‌هاي کانون شهداي جوزان به ديدار مادر شهيد «دادشاه اسلامي جوزاني» رفتند

بچه‌های کانون شهدای جوزان به دیدار مادر شهید «دادشاه اسلامی جوزانی» رفتند

جوانان عضو کانون فرهنگي هنري شهداي جوزان شهرستان ميناب در قالب طرح ملي سه شنبه هاي تکريم به ديدار مادر شهيد « دادشاه اسلامي جوزاني » رفتند.
شناسه خبر : 15128 تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۸:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، تعدادی از اعضای فعال کانون فرهنگی هنری شهدای جوزان به همراه رئیس هیئت امنا مسجد امروز با حضور در منزل مادر شهید والامقام « دادشاه اسلامی جوزانی » ضمن دلجویی از این مادر مکرم شهید، با آرمان های والا شهدا تجدید پیمان کردند.

 

« ابراهیم اسلامی جوزانی »، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای جوزان در این دیدار گفت: طرح ملی « سه شنبه های تکریم » به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در حال انجام است.

 

وی افزود: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و … در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی از جمله اهداف طرح است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای جوزان عنوان کرد: الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقا فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف پیش‌بینی شده است.

 

جوانان شرکت کننده در این ویژه برنامه پس از تجلیل از مادر شهید، بر سر مزار مطهر شهید حضور یافتند و به غبارروبی و عطرافشانی مزار پرداختند.

 

شهید دادشاه اسلامی جوزانی هفدهم آذر ۱۳۴۲ در روستای جوزان تابع بخش مرکزی شهرستان میناب دیده به جهان گشود. در خانواده متوسط و مذهبی رشد نمود. پدرش عباس کشاورز و مادر رقیه نام داشت، وی تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد اما پس از اندک زمانی،با درک اوضاع معیشتی پدر،درس ومدرسه را بدرود گفت ودست یاری در دست پدر گذاشت و در روستا به کشاورزی و دامداری مشغول شد.

 

به عنوان پاسدار وظیفه به جبهه اعزام شد و یکم خرداد ۱۳۶۷ که هنوز ۲۵ سالش کامل نشده و هنوز مجرد  بود در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید، مزار او در زادگاهش جوزان واقع شده است.

 

گفتنی است؛ روستای جوزان 435 نفر جمعیت و 122 خانوار دارد و شغل اهالی دامداری، کشاورزی و ملوانی می باشد و در فاصله 23 کیلومتری مرکز شهرستان میناب واقع شده است.