دیدار با خانواده شهید «حسن پیشداد» در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم استان هرمزگان
ديدار با خانواده شهيد «حسن پيشداد» در طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم استان هرمزگان

دیدار با خانواده شهید «حسن پیشداد» در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم استان هرمزگان

طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم اين هفته در استان هرمزگان در منزل خانواده معظم شهيد «حسن پيشداد» برگزار شد.
شناسه خبر : 15122 تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این دیدار ضمن تجلیل از ایثار و صبوری خانواده های معظم شهدا، گفت: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون از جان گذشتگی شهیدان و صبوری و بردباری خانواده های شاهد است.

 

وی نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را مهمترین رمز استمرار نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در آستانه سالگرد چهلمین سال دفاع مقدس، طرح ملی سه شنبه های تکریم با هدف بزرگداشت نخبگان جامعه به ویژه خانواده های معظم شهدا را در دست اجرا دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری شهری و روستایی سه شنبه های هر هفته با دعوت از مسئولان محلی به دیدار خانواده های شهدا و سایر نخبگان، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی می روند و آنان را مورد تکریم قرار می دهند.

 

وی تصریح کرد: حضور در جمع خانواده معظم شهدا و یادآوری خاطرات شهیدان سرافراز، جوانان را در برابر آسیب های اجتماعی و توطئه های فرهنگی دشمن مصون نگه می دارد.

 

این دیدار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرعباس برگزار شد.

 

شهید حسن پیشداد یکم اردیبهشت سال ۴۲ در روستای درتوجان از توابع بندرعباس به دنیا آم و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد.

 

 با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی عاشقانه روانه میدان‌های جنگ شد و در حالی که تنها جوانی ۲۱ ساله بود ۲۶ اسفند سال ۶۳ در شرق رود دجله عراق جاویدالاثر شد.

 

مزار یادبود این شهید در گلزار شهدای بندرعباس قرار داد.

 

شهید حسن پیشداد در بخشی از وصیت‌نامه‌اش که شش روز قبل از شهادتش نوشته، آورده است: از امت اسلام از خانواده‌های شهدا، مفقودین و معلولان التماس دعا داریم و به آن‌ها نوید می‌دهیم که ما تلافی موشکهای ۹ متری و ۱۲ متری دشمن خون‌خوار را در میدان نبرد خواهیم گرفت.

 

وی ادامه داده است: با قطره قطره خون خود راه کربلا را باز می‌کنیم و خودمان را به قبر شش گوشه آن مظلوم غریب می‌رسانیم.

 

شهید پیشداد افزوده است: چند تذکر دارم به خانواده‌ام و پدرم و مادرم و فرزندم و دوستانم و امت اسلام؛ قدر امام خمینی-(ره)- را بدانید و تابع محض ولی فقیه باشید.