اعلام برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان کانون فرهنگی هنری راه ولایت روستای چراغ‌سوز بخش سندرک
اعلام برنامه‌هاي عزاداري سيد و سالار شهيدان کانون فرهنگي هنري راه ولايت روستاي چراغ‌سوز بخش سندرک

اعلام برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان کانون فرهنگی هنری راه ولایت روستای چراغ‌سوز بخش سندرک

احمدي گفت: کانون فرهنگي هنري راه ولايت روستاي چراغ‌سوز بخش سندرک برنامه هاي متنوعي را ويژه دهه اول محرم تدارک ديده است.
شناسه خبر : 14977 تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۳۹

« محمد احمدی » در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان اظهار کرد: کانون راه ولایت هرساله برنامه های متنوعی را در دهه اول محرم اجرا می کرد که امسال با توجه به شرایط خاص و شیوع کروناویروس و ضرورت مشارکت در طرح فاصله گذاری اجتماعی، این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش حضوری و همچنین بهره گیری از فضای مجازی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه دهیاری، شورای اسلامی، هیات مذهبی و پایگاه بسیج در برگزاری برنامه ها دهه محرم با کانون فرهنگی هنری راه ولایت همکاری دارند، افزود: خرید و نصب بیرق های عزاداری سرور و سالار شهیدان جهت نصب در سطح روستا و برپایی خیمه عزای سیدالشهدا و یاران باوفایش در ورودی روستا از برنامه هایی است که پیش از فرا رسیدن محرم اجرا خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری راه ولایت روستای چراغ سوز بخش سندرک، پخش مداحی از بلندگوی مسجد، خرید ماسک و توزیع آن بین ذاکرین اهل بیت(ع)، قربانی کردن گوسفند و توزیع گوشت آن بین نیازمندان و پخت و توزیع غذای گرم را از دیگر برنامه های محرم امسال کانون ذکر کرد.

 

وی اضافه کرد: خریداری آرد و توزیع آن بین 60 خانوار نیازمند یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری است که همزمان با فرا رسیدن ماه محرم صورت می گیرد.

 

احمدی، راه اندازی هشتک « هر خانه یک حسینیه » را از دیگر برنامه های محرمی کانون برشمرد و عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای برنامه های سوگواری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله 2 متر، فضای حسینیه گنجایش جمعیت روستا را ندارد و بسیاری از افراد در منازل خود به صورت مجازی در برنامه های کانون شرکت می کنند.

 

وی از مسابقات نقاشی با موضوع محرم ویژه کودکان و نوجوانان، مقاله نویسی ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم، طراحی، دیوار نویسی، تهیه و ارسال عکس و فیلم از برنامه های عزاداری خانگی، تهیه و ارسال عکس و فیلم از نصب پرچم سر درب منازل و خلاصه نویسی سخنرانی های 10 شب محرم را از دیگر برنامه های کانون اعلام کرد و افزود: به بهترین آثار جوایز ارزنده ای اعطا خواهد شد.

 

این فعال فرهنگی مذهبی با اشاره به اینکه کانون راه ولایت برنامه ویژه ای برای شیرخوارگان حسینی در دستور کار دارد، گفت: این برنامه با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی از مادران و شیرخوارگان برگزار می شود.

 

وی افزود: شب شعر عاشورایی همراه با سخنرانی و روایتگری در طول دهه محرم هر شب در ورودی روستا، شهرک الحجه، جنب مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است؛ روستای چراغ سوز بخش سندرک در فاصله 72 کیلومتری مرکز شهرستان میناب قرار دارد و براساس سرشماری سال 90 جمعیت آن 905 نفر(235 خانوار) است.