اجرای سرود میدانی غدیر توسط کانون سادات/نواهای مذهبی از بلندگوهای مساجد روستای گورزانگ پخش می شود
اجراي سرود ميداني غدير توسط کانون سادات/نواهاي مذهبي از بلندگوهاي مساجد روستاي گورزانگ پخش مي شود

اجرای سرود میدانی غدیر توسط کانون سادات/نواهای مذهبی از بلندگوهای مساجد روستای گورزانگ پخش می شود

جعفري گفت: به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد غدير، سرود ميداني در سه نقطه از روستاي گورزانگ شهرستان ميناب توسط گروه سرود کانون فرهنگي هنري سادات اجرا مي شود.
شناسه خبر : 14246 تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۴

« محمد جعفری »، مدیر کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ شهرستان میناب در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) در استان هرمزگان، از غدیر به عنوان مهمترین اعیاد اسلامی نام برد و عنوان کرد: یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد تکریم مناسبت های ملی مذهبی می باشد و عید غدیر سرآمد همه مناسبت هاست.

 

وی افزود: کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ با در نظر گرفتن پتانسیل و ظرفیت های خود و نیازهای روز جامعه به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان، برنامه های اثرگذاری را پیش بینی کرده است که در طول دهه امامت و ولایت برگزار می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ شهرستان میناب ادامه داد: آذین بندی و چراغانی کردن کوچه ها و معابر و سردرب حسینیه، مسجد و کانون و خیابان های خلیج فارس، امام حسین(ع)، شهید دوامی و شهید راوند، نخستین برنامه کانون ویژه دهه امامت و ولایت بود.

 

وی، پخش نواهای مذهبی از بلندگوهای مساجد، حسینیه ها، مغازه ها و بازار ماهی فروشی روستای گورزانگ را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری سادات در این ایام برشمرد و اضافه کرد: نورافشانی شب عید در سه نقطه روستا به صورت همزمان به جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت انجام می شود.

 

جعفری از برپایی ایستگاه صلواتی و نوشتن اذکار حضرت علی(ع) با شابلون و رنگ روی شیشه ماشین ها به عنوان یکی دیگر از برنامه های غدیری کانون سادات روستای گورزانگ ذکر کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی، ایستگاه صلواتی خوراکی نه، هنری و مسابقات فرهنگی و اهداء جوایز در ورودی روستا دایر خواهد شد.

 

وی از اجرای گروه سرود در سه نقطه روستای گورزانگ به عنوان شاخص ترین برنامه ویژه عیدغدیر کانون یاد کرد و افزود: ابتدای خیابان امام حسین حسینیه سادات، محوطه حسینیه بزرگ و روبروی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) از نقاطی است که سرود میدانی اجرا می شود.

 

این فعال فرهنگی مذهبی، حرکت کاروان ماشینی و موتوری غدیر همراه با یک پرچم را بخش پایانی برنامه های کانون فرهنگی هنری سادات ویژه دهه امامت و ولایت ذکر و با اشاره به شیوه اجرای این برنامه، عنوان کرد: در قالب این برنامه، یک خودرو وانت به سیستم صوتی و بلندگو و موتور برق تجهیز و با پخش مولودی خوانی و سرودهای ویژه غدیر جلوی سایر خودروها و موتورسیکلت ها از حسینیه سادات، خیابان امام حسین(ع) تا میدان ثاراللّه به سمت حسینیه بزرگ سپس تا حسینیه محله خروسون (منبرهاشم) » و سپس به سمت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منتهی به میدان تلاش و بازار ماهی فروشی حرکت می کند.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری سادات در سال تاسیس ۱۳۹۳ در روستای گورزانگ از توابع بخش بنذرک شهرستان میناب راه اندازی شد.